We geven jullie graag een inkijkje in ons politieke fractie werk.

Donderdag 6 oktober
Samen 1

Geschreven door Henk,

Vorige week donderdag 6 oktober waren Anoek, Dieuwke, Kirsten en Henk op werkbezoek bij de Valouwe Media Stichting. Ook wel bekend als Samen 1. De Gemeenteraad besloot voorjaar 2021 de zendvergunning toe te wijzen aan deze stichting. Onder de naam Samen1 verzorgt men als nieuwe lokale omroep de radio en tv uitzendingen over het plaatselijke nieuws uit de samenleving. We gingen met de heren Poppelaars en Gijtenbeek in gesprek over de stand van zaken. Het is allemaal nog in groei en ontwikkeling. Eind november zal de Gemeenteraad een politieke markt houden over de lokale omroep.

Geschreven door Paul,

Het Erfgoedplatform (https://www.erfgoedplatformapeldoorn.nl/) presenteerde zich zoals zij terecht elk jaar doet. Heel veel organisaties en vrijwilligers en de gedreven inzet. Een mooie en belangrijke bijdrage aan Apeldoorn. Ook de commissie Omgevingskwaliteit gaf een overzicht van haar werkzaamheden. De voorzitter lichtte ook de veranderende rol in de afgelopen jaren toe en de veranderingen die er aankomen als de omgevingswet zijn intrede doet.

Erfgoedplatform
Dag van de Duurzaamheid

Maandag 10 oktober

Vandaag, op de Dag van de Duurzaamheid, is Foenix Kringloop en Reintegratie 40 jaar geworden!

Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal en het mooie werk wat jullie doen. Niet alleen stimuleren jullie het hergebruik van goederen, maar er worden ook mooie werkkansen gecreëerd. Anoek, Kirsten en Henk hebben een mooie dag beleefd in Orpheus. Dank voor de uitnodiging. Op naar de volgende 40 jaar duurzaamheid!

#dagvandeduurzaamheid #duurzaamheid #40jaar #gefeliciteerd #feest #impact #hergebruik #werkkansen

Donderdag 13 oktober

Geschreven door Kirsten,

Afgelopen week zijn we als raad uitgenodigd voor een rondleiding door de Maten. De Maten is gebouwd in de jaren ‘60-‘80 en inmiddels verouderd. In januari krijgen wij een plan vanuit het college voorgelegd. Gaan we alle openbare ruimte volledig vernieuwen en verduurzamen of kiezen we ervoor om waar nodig wat op te knappen zodat we meer tijd en energie overhouden om nieuwe woningen te bouwen? In de velden worden diverse projecten geprobeerd, zoals afkoppelen van het regenwater, duurzame bestrating en er is een wadi gegraven om het overtollige water te kunnen opvangen.

Rondleiding de Maten

Geschreven door Dieuwke,

Afgelopen donderdag 13 oktober was de raadsvergadering. Vooraf werd eindelijk de nieuwe groepsfoto gemaakt. Er stonden weinig onderwerpen op het programma, we hebben het vooral gehad over de aanschaf van een boerderij aan de Loenensemarkweg. Hieronder lees je onze stemverklaring waarom wij voor het voorstel hebben gestemd. Ik vond het ontzettend spannend, want het was mijn eerste keer dat ik actief in het debat was tijdens een raadsvergadering. Super balen dat ik precies toen echt niet lekker en fit was (nee, geen corona gelukkig, maar sinds vandaag eindelijk weer een beetje fitter). Op naar de volgende PMA en/of raadsvergadering, hopelijk wel fit, fris en fruitig!

#raadswerk #raadsvergadering #politiek #somsmoeilijk #spagaat #ziekzijnkomtnooituit

Stemverklaring Loenensemarkweg

Geschreven door Paul,

Tijdens “in-gesprek-met-de-raad” kregen we een enthousiaste presentatie van de gedachte: een hof waar je kunt wonen, waar je op anderen let en anderen op jou. Https://knarrenhof.nl Jammer dat er nog geen concreet plan is. De aandacht ging uit naar senioren en naar de voordelen die het oplevert als het om de zorgkosten gaat. Ook jongeren lijken het een mooie manier van wonen te vinden. De knarrenhof site heeft het over leeftijden van 20 tot 90 jaar. Ik zie uit naar de concretisering van de plannen.

Wil jij ook kennismaken met ons? Of meedoen met een fractieoverleg?

Stuur ons gerust een mail via groenlinks@apeldoorn.nl

logo GroenLinks Apeldoorn