De afdeling GroenLinks Apeldoorn heeft iets meer dan 200 leden. Het bestuur regelt de organisatie voor de leden die wonen in de gemeente Apeldoorn.

De gemeente Apeldoorn is een grote gemeente. Hiertoe hoort Apeldoorn zelf en de dorpen Beekbergen, Hoenderloo, Hoog Soeren, Klarenbeek, Lieren, Loenen, Oosterhuizen, Uddel en Ugchelen. Verder ook de buurtschappen Assel, Beemte-Broekland, De Haere, De Kar, De Krim, Deelen, Engeland, Gerritsfles, Groenendaal, Hoog Buurlo, Jonas, Meerveld, Nieuw Milligen, Radio Kootwijk, Veldhuizen, Wenum-Wiesel, Woeste Hoeve en Zilven. In totaal zijn dit 1 stad, 9 dorpen en 20 buurtschappen.

GroenLinks Apeldoorn heeft een fractie in de gemeenteraad met vier fractieleden. Zij worden ondersteund door een fractiemedewerker, drie fractievertegenwoordigers en meerdere steunfractieleden.

GroenLinks Apeldoorn heeft een wethouder op de afdeling Veluwe, Klimaat en Energie.

Er is een campagneteam, die de verkiezingscampagne organiseert.

Bij onze mensen kan je vinden wie wie is.

Het bestuur vergadert een keer per maand en neemt graag de tijd voor belangstellenden die meer van GroenLinks Apeldoorn willen weten. Je kan voor meer informatie contact opnemen.

Activiteiten

De ALV (Algemene Leden Vergadering) is de eenvoudigste manier om je mede-GroenLinks Apeldoorn-leden te ontmoeten. De ALV wordt twee keer per jaar gehouden en wordt aangekondigd via de nieuwsbrief (per e-mail) en via de website. De nieuwsbrief wordt vrijwel elke maand en soms vaker toegezonden aan leden en sympathisanten.

Daarnaast worden er regelmatig andere activiteiten georganiseerd voor leden en belangstellenden, zoals informatie-avonden, sociale activiteiten, huis-aan-huis-acties, etc. In de huidige corona periode zijn sommige activiteiten niet altijd mogelijk, maar we proberen nu op andere manieren om toch actief te zijn en onderling contact te houden. We hebben een app-groep voor de leden van GroenLinks Apeldoorn.

Veel GroenLinks leden zijn actief in het bestuur of de fractie of in commissies, zoals in de huis-aan-huis groep, de programmacommissie, de kandidatencommissie, het belteam, maar ook in het organiseren van gezellige bijeenkomsten zoals het jaarlijkse tuinfeest, etc.

We zijn enthousiast aan de slag en proberen invulling te geven aan een inclusieve en solidaire en groene/duurzame samenleving. Als dit je aanspreekt, neem dan contact op via bestuur@groenlinksapeldoorn.nl en sluit je aan!