We geven jullie graag een inkijkje in ons politieke fractie werk.

Donderdag 15 September

In het kader van de Dag van de Democratie op 15 september hebben wij met de raad gegeten met inwoners van Apeldoorn, die zich hiervoor hadden aangemeld. Dat was ontzettend leuk. We hebben gesproken met jongeren uit de jongerenraad en wat hen bezighoudt. Zo spraken we over Corona, de prestatiedruk, verschillen tussen de VO-scholen en de politiek. Maar we spraken ook inwoners die eigenlijk nooit in het stadhuis komen. Sommigen bleven ook tijdens de raadsvergadering en hebben naderhand nog even verder doorgekletst met raadsleden.

De meesten waren zeer enthousiast over het initiatief en wat de raad doet voor Apeldoorn. Wat ons betreft is de viering van de Dag voor de Democratie voor herhaling vatbaar, dus noteer voor volgend jaar alvast 15 september in je agenda!

Dag van de Democratie door Kirsten,

Donderdag avond het diner met burgers en friet was bijzonder. Ons tafeltje vulde zich al snel. Prachtige gesprekken gevoerd. Een van de dames van de jongerenraad is rolstoelgebonden. Mijn beperkingen zijn natuurlijk ook zichtbaar. Het ging al snel over hoe we daar mee omgaan en hoe lastig het ook is om onzichtbare beperkingen te hebben. De ergernis over de camera’s die vaak op onze tafel gericht waren sloeg om in een geweldige ontspannen lachbui toen we probeerden zodra we de camera opmerkte een burger en friet met mes en vork te eten, wat natuurlijk onfortuinlijk mis ging.

Zaterdag 17 September

World cleanup day door Ellen

Zaterdag 17 september was world cleanup day! Vanuit de raad was er in samenwerking met zero waste Apeldoorn een super leuk programma in elkaar gezet.

De dag begon met een uurtje of 2 afval rapen in het park. In mijn geval in het Zuiderpark. Daarna ben ik op de fiets, met zakje afval achterop naar het New Tech park gefietst waar via ACEC drie kunstenaars aanwezig waren om ons te helpen het verzamelde afval om te zetten naar kunst. Het was ontzettend leuk om te doen! Zo leuk om te zien hoe een berg vies afval verandert in kunstobjecten.  Ik heb samen met Gonny (een vrijwilliger) en een Apeldoorns kunstenaar een lamp gemaakt. En het heet ‘zicht op afval’. ’s Avonds vond de onthulling van de kunstwerken plaats tijdens de afsluitende borrel die was bedoeld voor de vrijwilligers van de zero waste beweging in Apeldoorn. Als afsluiting van de zero waste week.

World Cleanup Day

Petje af voor alle vrijwilligers die structureel bezig zijn om de afval stapel te verminderen!

Oh ja, tijdens de afsluitende avond kregen wij als fractie een super goed idee aangereikt en daar gaan we mee aan de slag. Binnenkort meer hierover. Hou ons in de gaten :-)

Citymarketing Bijeenkomst door Kirsten

Zaterdag zijn Henk, Danny en ik aangesloten bij de citymarketingbijeenkomst. Wat voor mij vooraf voelde als een verplichting. Eenmaal daar bleek het reuze interessant. Bevlogen mensen van Apeldoorn Partners vertelden ons de ins en outs over marketing op het gebied van toerisme, congressen, city marketing. Groen en Royaal voerden de boventoon. Nu snap ik ook waar al die gouden raambekleding in de binnenstad vandaan komt. Groen en duurzaam klinkt natuurlijk als muziek in onze GroenLinks oren. Daarnaast werd ook duidelijk gemaakt dat de vergrijzing in Apeldoorn effect heeft op de economische gezondheid. Een van de redenen om de HBO functie in Apeldoorn te stimuleren, zodat Apeldoorn kan doorgroeien tot de Groenste stad van Europa.

City Marketing

Wil jij ook kennismaken met ons? Of mee doen met een fractieoverleg?

Stuur ons gerust een mail via groenlinks@apeldoorn.nl

logo GroenLinks Apeldoorn