Na maanden van voorbereiding en weken van campagne voeren in het straatbeeld is het eindelijk zover: u mag weer gaan stemmen voor onze Apeldoornse gemeenteraad.

In de afgelopen tijd heeft u kennis kunnen maken met de kandidaten van onze partij. Stuk voor stuk mooie en betrokken mensen die zich vol energie willen (blijven) inzetten voor alle inwoners van onze prachtige gemeente. De kandidaten hebben zich gepresenteerd via de sociale media en zijn samen met een grote groep enthousiaste en betrokken vrijwilligers de straat op gegaan. Deur voor deur aanbellen, flyeren bij verschillende winkelcentra, reclameborden langs de weg, met een stand op verschillende plekken en vooral heel veel gesprekken gevoerd met u.

Na 16 maart zal het weer rustig worden op straat en zijn wij minder zichtbaar in het openbare leven. Dat wil niet zeggen dat wij ons vier jaar gaan terugtrekken. Integendeel, we hebben aan diverse mensen, verenigingen en belangenorganisaties al een uitnodiging gestuurd om kennis te komen maken met de nieuwe fractie. Want net als in de afgelopen vier jaar blijven wij in gesprek met u om samen met u te werken aan een groene en sociale gemeente.

En behalve dat we een mooi team aan kandidaten hebben waarop u kunt gaan stemmen, hebben we een ook een sterk programma voor de komende jaren. Voor het eerste hebben wij ons programma uitsluitend digitaal gepresenteerd en  niet in een papieren versie verspreid en ook hebben wij geen gadgets uitgedeeld. Dat is een bewuste keuze; wij willen namelijk overbodig afval en vervuiling voorkomen. Ons programma bestaat uit tien punten en deze zullen onze leidraad zijn de komende jaren.

Voelt u zich, net als ik, thuis bij deze enthousiaste kandidaten en het sterke programma, laat dan van u horen en stem op GroenLinks. Wij hebben er zin in en stropen graag onze mouwen voor u op.

Mocht u vragen hebben, een afspraak met ons willen maken of bent u gewoon nieuwsgierig naar ons werk, laat het ons weten. Wij zijn het makkelijkst  te bereiken via groenlinks@apeldoorn.nl

Met vriendelijke groet,

Danny Huizer