Woensdagmiddag waren Logan Klein Velderman, Henk Veneman en Anoek van der Weijden te gast bij kringloopwinkel de Hofstad. Na een rondleiding door Ben v/d Velden en Hindrik Blaauw werd het lintje uitgereikt aan vrijwilliger  Rachim Sharify die het lintje opgespeld kreeg door zijn vrouw Lieke.

Rachim :  ‘’Krijgen en doorgeven voor weinig geld, een glimlach van de mensen, en de tevredenheid van ons. Maakt mij wel blij.’’

Sinds 17 augustus 2020 is deze kringloopwinkel gestart omdat vanwege Corona geen rommelmarkten meer door mochten gaan. Alle spullen worden gemaakt, gerepareerd en gerecycled in ‘’hindrik’s milieustraatje’’. Na de uitreiking was het tijd voor koffie met een cupcake van Bakken & Zo met natuurlijk een groen lintje bovenop.

Voor een uitgebreid videoverslag verwijzen wij graag door naar : https://www.youtube.com/watch?v=yybVK0drVhk

Rachim Sharify
Teun Luttikhuis

In de namiddag werd er een lintje uitgereikt aan Teun Luttikhuis 6jr., de jongste in de groene lintjes geschiedenis van Apeldoorn. Hij zet zich in samen met zijn tante om ‘’schat te zoeken’’ in de buurt van de  Winkewijert naast voetbalvereniging Columbia in Ugchelen waarbij ze alle rommel opruimen die ze vinden.

‘’Wij zijn zo blij dat kinderen zoals Teun zich verantwoordelijk voelen en dat gaan doen.’’ Aldus Danny Huizer.

Naast het lintje kreeg hij ook een traktatie voor zijn hele klas en een lekkere snoeppot voor zijn harde werken.

Zijn opa die Teun had genomineerd vond het speciaal ‘’dat zo’n klein jochie met zijn tante rommeltjes gaat opruimen.’’

Voor de uitreiking van Teun : https://www.youtube.com/watch?v=lA2VefZGbHs

Donderdagmiddag was het tijd voor het laatste lintje, deze was voor Isa Venema 10jr.

De uitreiking vond plaats op school Hertog van Gelre, waarbij Rachel Gasper-Rothengatter Isa en haar klas toesprak.  Elk vrij moment benut Isa om papier en rommel in haar straat op te ruimen met een prikker en een vuilniszak. Aangestoken door haar overbuurvrouw Margien.

De hele klas kreeg ik een cupcake, helaas zaten deze in een plastic bakje vanwege de corona regels. Maar vanuit de klas kwamen er allemaal unieke en originele ideeën zoals een ‘’hamsterbal, voerbak, om mee te knutselen en om plantjes in te zetten.’’ Rachel liet daarom ook in de klas een grote zak aarde en allerlei bloemzaadjes achter zodat de plastic bakjes gerecycled kunnen gaan worden.

Tiphaine Bresser die Isa had genomineerd zegt:

‘’ Echt een topper! Zo inspirerend op zo'n jonge leeftijd!’’

Isa Venema