Op 20 maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten. Die zijn niet alleen heel belangrijk voor onze provincie Gelderland maar ook voor de positie van GroenLinks in de Eerste Kamer. Immers: de gekozen provinciale statenleden kiezen op hun beurt – in mei – de Eerste kamer.

Bij verkiezingen horen campagnes. Er is in de voorbereiding al veel werk verzet. We zitten nu in de fase van de uitvoering. Om de campagne te ondersteunen doen we huis-aan-huisacties: de eerste was op zaterdag 26 januari, de tweede op zaterdag 9 februari.

Nu 20 maart nadert wordt de campagne intensiever: op 2, 9, 16 en 17 maart zijn er campagnedagen in Apeldoorn. Op 9 maart kun je meedoen met de Gelderland-tour! Zes (6) mensen uit de top van de lijst van Gelderland en een Tweede Kamerlid komen onze campagnedag dan versterken. Samen met hen doen we dan een huis-aan-huisactie.

RTV Apeldoorn organiseert die dag een debat in het Stadhuis. Vooral die dag zouden we graag zoveel mogelijk vrijwilligers uit Apeldoorn zien! Zaterdag 16 Maart staan we op de markt. Later op die dag gaan we ook nog flyeren op het station.

Het gaat goed met GroenLinks. Mensen staan positief tegenover ons. We moeten ze alleen nog over de drempel trekken zodat ze op ons stemmen. Dat doen we op vele manieren. Jesse komt vaak in de media, met een positief verhaal. Wij kunnen dat positieve verhaal versterken door op straat aanwezig te zijn. Dat doen we op zaterdagochtenden met onze huis-aan-huisactie. Heb je tijd (op zaterdagochtend)? Wil je meehelpen met de campagne? Meld je aan! Er wordt na afloop van een huis-aan-huisactie voor een lekkere lunch gezorgd. Dat is altijd heel gezellig. Weet je niet hoe het gaat zo’n HaH-actie? Je krijgt vantevoren uitleg en je kunt met iemand anders meelopen als je dat prettig vindt.

(Overigens: we hebben raamaffiches van GroenLinks in alle maten. Wil je er een of meer: we komen ze brengen!)

Hartelijke groet en hopelijk zien we je binnenkort,

Jochem Poeder
Hans Wijering