Uitreiking Groene Lintjes 2023

Donderdag 8 juni 2023
Voor de negentiende keer werd vandaag in het kader van wereldmilieudag, door de fractie van GroenLinks weer een aantal Apeldoornse groene helden onderscheiden voor hun inzet op gebied van natuur en milieu. De groene helden werden ontvangen bij de Eetkamer aan de Stationdwarsstraat. Leendert de Roos van www.lessenbijleendert.nl kreeg het eerste lintje, hij dacht dat hij een rijles mocht geven aan Logan maar werd door hen verrast. Zijn rijschool plant ter compensatie bomen.

Daarna nam fractievoorzitter Ellen Soorsma het woord over en hield een korte toespraak waarbij ze vertelde dat de groene lintjes gemaakt zijn van gerecyclede aapvrije tassen van de Apenheul gemaakt door stichting Dacapo.

Uitreiking Groene Lintjes

Louis Bouwmeester was onze tweede groene held, hij was genomineerd door Fokjelien en Margien met de volgende woorden: ‘’Hij is jaren geleden de blikjes verzamel actie begonnen met als doel Apeldoorn schoner te houden. Voor de blikjes kreeg hij 5 cent per stuk! Zijn voorbeeld kreeg goed gevolg. Louis had een goed doel, een AED, voor ogen wat ook behaald is. Ook liet hij in samenwerking met Tomra en Heel Apeldoorn Rein, kadobonnen maken voor de grote groep mensen die in het kader van Heel Apeldoorn Rein, eens in de maand gezamenlijk afval opruimen in hun buurt. De kadobon: een koffie met iets lekkers bij het Oude Kantongerecht. Een mooie verrassing!’’.

Als laatste werd Theo Boerkamp verrast, hij was voor een kopje koffie door Alex Schiphorst naar de Eetkamer gelokt. Met de woorden van Alex: ‘’Theo is gezien zijn leeftijd een zeer actieve man die maandelijks aanwezig is bij het zwerfvuil opruimen in het Zuiderpark. Daarnaast ruimt Theo als hij tijd heeft ook in andere delen van Apeldoorn zwerfvuil op. Theo is ook een actief wandelaar die naast het wandelen ook helpt met routes uitzetten en het onderhouden van die wandelroutes, zoals het snoeien van overhangende takken op de route en ook hier wordt het zwerfvuil door Theo geruimd. Al met al een fijne actieve man die het op dit moment moeilijk heeft met de ziekte van zijn vrouw, maar toch steeds een gaatje weet te vinden om zwerfvuil te ruimen."

Uitreiking Groene Lintjes

Na afloop van de huldiging werd er onder het genot van een gebakje met groen lintje en drankje nog gezellig nagepraat door de aanwezigen.

Uitreiking Groene Lintjes 2023

Om 14:00 uur zijn Paul, Kirsten, Anoek en Danny naar tuinwinkel De Boshommel aan de asselsestraat gegaan.

Hierbij overvielen wij Câthy die net bezig was met een klant die door haar goed geadviseerd werd. Haar missie om iedereen te laten kiezen voor biologisch als het aankomt op de tuin, moestuin en het groen binnen. Ze wil je ook kennis laten maken met inheemse tuinplanten en welke insecten waarop afkomen. Wil jij ook weten waar je moet beginnen, ze geeft met alle liefde advies. Of kijk op www.deboshommel.nl

De eregalerij met alle lintjes-dragers vind je door hier te klikken.

De video van de uitreiking staat hieronder.