Waarom we de straat op gaan

­De klimaatcrisis is nu. Hitterecords sneuvelen keer op keer, met als gevolg diepgaande veranderingen voor al het leven op aarde. Toch kiest Kabinet Rutte IV wéér de kant van degenen die voor de klimaatcrisis verantwoordelijk zijn. Onze regering dreigt de schijnoplossingen van multinationals met miljarden te financieren, en dit moet nu stoppen! Zonder de oorzaken van de klimaatcrisis aan te pakken blijven we niet onder 1,5 graad opwarming.

Wij eisen dat het geld niet meer wordt verspild aan vervuilende multinationals, maar dat dit gaat naar mensen die het het hardst nodig hebben. Zwaarste lasten bij grote vervuilers, niet bij burgers.

Wanneer

­Zondag 19 juni verzamelen we om 13:00 uur in Rotterdam, op de Binnenrotte. De Klimaatmars begint én eindigt daar. Er zal een podiumprogramma zijn en we verwachten dat de demonstratie rond 16:30 uur is afgelopen. Meer informatie volgt zodra we dichter bij de mars komen!

Voor meer informatie, klik hier.