LIEVER GROENLINKS

In de zorg en het toerisme zijn tekorten in het personeel. Onderwijs daarvoor is in Apeldoorn te vinden. Onderwijs voor de jongsten moet vrij toegankelijk zijn en gericht op een gezonde ontwikkeling. GroenLinks wil dat er onderwijs mogelijkheden zijn voor alle niveau’s en ondersteunen de initiatieven voor hoger en universitair onderwijs in Apeldoorn.

GroenLinks Apeldoorn wil onderwijs voor een duurzame toekomst voor jou en de gemeente door:

• Te investeren in de bouw van (starters)woningen. Hiermee creëren we werkgelegenheid en een plek om te wonen.
  • Evenementen te organiseren en te stimuleren die bijdragen aan de aantrekkelijkheid van de gemeente en mogelijkheden bieden voor werk- en stageplekken.
  • Ouders en/of opvoeders te ondersteunen om het onderwijs aan het kind aan te passen als kinderen vastlopen. Uitgangspunt is dat ieder kind recht heeft op onderwijs.
  • Te stimuleren dat scholen een veilige omgeving zijn. Door het reguleren van het verkeer en het stimuleren van groene en duurzame scholen en schoolpleinen.
  • Bedrijven te ondersteunen bij het maken van werkervaringsplekken voor onze MBO en HBO studenten.