De fractie van GroenLinks Apeldoorn heeft donderdag 16 februari 2023 haar rode lintjes uitgedeeld. De rode lintjes werden uitgereikt aan vrijwilligers en organisaties die zich met hart en ziel inzetten voor een ander in de Apeldoornse samenleving.

De video samenvatting van de uitreiking vind je hieronder

Dierenvoedselbank
Het eerste lintje werd uitgereikt door Logan aan de Dierenvoedselbank in Apeldoorn.Ze werden genomineerd door Partij voor de Dieren. Dit burgerinitiatief is enkele jaren geleden gestart met slechts 2 vrijwilligers en inmiddels uitgegroeid tot een grote organisatie met veel vrijwilligers die iedereen in Apeldoorn en omstreken helpt om ook hun dieren te kunnen voeden als ze het financieel minder hebben. En daarmee echt voorzien in een dringende behoefte. Zie https://www.dierenvoedselbankapeldoorn.nl

Anneke van Zevenbergen
Het tweede lintje werd uitgereikt door Dieuwke die Anneke had genomineerd voor haar inzet voor de facebookgroep Goed Bezig. Zij zet zich al jaren in voor iedereen in Apeldoorn ‘’Ik wilde een socialere groep opzetten waarin mensen geven én nemen, samen’’. Lees haar hele verhaal via deze link: https://indebuurt.nl/apeldoorn/apeldoorners/apeldoorner-van-de-week/anneke-60-heeft-wellicht-de-meest-bezochte-voordeur-van-apeldoorn-al-duizenden-ouders-heb-ik-hier-geholpen~188803/

Marleen Turner
Het derde lintje werd uitgereikt door Paul samen met Fokjelien (van het bestuur) die haar genomineerd heeft vanwege haar jarenlange stuwende kracht achter de stichting derdehands in Apeldoorn. Het lintje werd opgespeld door Marleen aan alle vrijwilligers die zich al jaren inzet voor deze stichting. Meer lezen over stichting derdehands doe je hier: https://derdehands.com/

Servicepunt Automobiel Apeldoorn
Het laatste lintje van deze ochtend werd uitgereikt door Kirsten. De nominatie was gedaan door Margien de Vries. Het is echt een geweldige oplossing voor oudere en minder mobiele mensen, zoals bijvoorbeeld mijn vader van bijna 91 jaar. Hij maakt er wekelijks gebruik van om naar de fysiotherapie te gaan. Vriendelijke en behulpzame chauffeurs, die ook nog op je wachten als je binnen een uur terugreist. Altijd in voor een belangstellend praatje. En het ontlast mij -als mantelzorger- ook.

Wil je meer lezen of misschien vrijwilliger worden? Kijk dan hier: https://www.servicepunt-automobiel.nl/

Benieuwd wie er nog meer in de Eregalerij van de rode lintjes staan? Die vind je hier: