Beste mensen, leden, sympathisanten, gemeenteraadsleden, vrienden en vriendinnen en bekenden van GroenLinks Apeldoorn,

De oudejaarsborrel is al jaren een stevige traditie van de GroenLinks fractie. Maar ook die borrel moet er helaas dit jaar aan geloven.
En toch wilden we het idee van de ontmoeting samen koesteren, en samen met de leden van GroenLinks en andere fracties, even terugblikken op het oude jaar en vooruitkijken naar het nieuwe.

We hebben er gelukkig iets op gevonden. Op 8 december 2020 organiseert de GroenLinks Apeldoorn een online evenement. Met als hoofdthema "Inclusie; telt iedereen écht mee?"

We beginnen om 19:30 uur met een welkomstwoord van onze dagvoorzitter, Marieke Gorkink, interim voorzitter bestuur van GroenLinks Apeldoorn.
Fractievoorzitter Danny Huizer houdt vervolgens een korte oudejaarstoespraak.
En vervolgens hebben we een workshop rondom het thema INCLUSIE:

SLAVERNIJ IN DE OOST EN DE DOORWERKING DAARVAN IN ONZE HUIDIGE SAMENLEVING
Rochelle van Maanen (zie foto) neemt ons aan de hand van een filmpje mee in dit thema. Rochelle studeerde sociale psychologie aan de Universiteit van Amsterdam en is stichter van het dekolonisatienetwerk voormalig Nederlands Indië.

Als je benieuwd bent naar Rochelle:

Aziatisch racisme; Wat is racisme jegens Aziaten en wat wordt er precies bedoeld met “Aziaten”? Met deze workshop gaan wij dieper in op onderwerpen zoals de “model minority myth” en representatie van de Aziatische gemeenschap in de media, of nou ja eigenlijk overal!

Slavernij in de Oost; In Nederland kennen wij vooral het narratief dat de VOC handelde in kruiden en specerijen. Wat vrijwel niemand weet is dat de VOC ook een groot aandeel had in het tot slaaf maken van de oorspronkelijke bewoners van voormalig Nederlands-Indië. De afstammelingen van deze tot slaaf gemaakt en wonen en leven ook in Nederland. Met deze workshop zou ik graag een stuk bewustwording creëren.

Tot slot sluit Rochelle af met een Q&A waarbij jullie je vragen kunnen stellen over de besproken onderwerpen. Tijdens de workshops is er ruimte voor vragen en zal er een opdracht volgen via break out rooms.

En we zullen rond 20.30 uur afsluiten met een eigen voornemen om aan te gaan werken in het nieuwe jaar 2021.

Om mee te kunnen doen aan dit online evenement vragen we jullie een aanmeldingsmail te sturen. Iedereen die zich aanmeldt ontvangt van ons vlak voor het evenement een mail met link om in te loggen.

Online Zoom meeting: Inclusieavond GroenLinks Apeldoorn

Datum: 8 december 2020

Tijdstip: 19.30 - 20.30 uur

Aanmelden: door een mail te sturen naar groenlinks@apeldoorn.nl