FAQ over de campagne

Hoe voeren jullie een coronaproof campagne?

We vinden het erg belangrijk dat we de coronamaatregelen naleven in deze campagne. Daarom gaan we, in tegenstelling tot eerdere campagnes, niet fysiek met kiezers in gesprek (wel online en telefonisch). In plaats daarvan brengen we verkiezingspost rond in kleine teams.

Verkiezingspost? Wat is dat?

Omdat we niet fysiek met mensen in gesprek kunnen over de verkiezingen bezorgen we geadresseerd, milieuvriendelijk drukwerk op strategisch geselecteerde locaties in de gemeente. Zo brengen we mensen op de hoogte van de aankomende verkiezingen én wat GroenLinks wil doen om Nederland eerlijker en groener te maken.

Hoeveel tijd kost het?

Dat bepaal je helemaal zelf! Of je nou één middag een keer meeloopt door je wijk of op elke campagnedag van de partij bent - alle hulp wordt enorm gewaardeerd.

Is het spannend om mee te doen aan de campagne?

Nee joh! Het is juist hartstikke gezellig. Je zal vrijwel alleen maar contact hebben met andere GroenLinksers en misschien zelfs vriendschappen vormen die jarenlang meegaan.

Moet ik alle standpunten van GroenLinks kennen om campagne te voeren?

Absoluut niet. Dat is wel érg veel gevraagd. Zolang je maar dezelfde waarden deelt kan je aan iedereen vertellen waarom je jouw vrije tijd voor de campagne inzet. Daarnaast zullen we vanwege het coronavirus niet met mensen in gesprek gaan.

Ik ben geen lid van GroenLinks, kan ik wel meedoen met de campagne?

Iedereen die zich wil inzetten voor GroenLinks is welkom! Lid of geen lid.

Wil je meedoen, stuur dan even een mail aan campagneteam@groenlinksapeldoorn.nl en dan nemen wij contact met je op.