Nieuws over Paul Baart

Van de fractievoorzitter - de eerste twee maanden van 2020

De eerste twee maanden van mijn fractievoorzitterschap zitten erop. Een mooi moment om stil te staan bij de afgelopen weken. Op het moment van schrijven hebben wij reces in Apeldoorn en giert de wind en regen om mijn huis. Gelukkig hebben wij ons huis goed geïsoleerd, de zonnepanelen leveren echter niet zoveel op vandaag. Wel kan ik zeggen dat onze jaarafrekening van DeA laat zien dat ons verbruik weer is verminderd. Op hetzelfde moment kreeg ik van diezelfde DeA bericht van de opbrengsten van onze zonnepanelen op de Ecofactorij. Als lezer vraag je je misschien af wat dit verkapte reclameblok nou te maken heeft met mijn werk als fractievoorzitter. Dat ga ik je nu uitleggen.

Verslag avond over de slimme stad

Op 12 februari 2020 is in de Raadzaal van het Stadhuis Apeldoorn een avond gehouden over de slimme stad. De bijeenkomst is georganiseerd door GroenLinks Apeldoorn i.s.m. ROC Aventus. Sprekers waren: Wim Willems, Jos van Deursen, prof. Frank Leferink, Richard Wouters en Paul Baart.

Aan de hand van de boeiende voordrachten en diverse vragen uit het publiek is gesproken over onder meer de smart city-plannen van Apeldoorn, de initiatieven van de Cleantech Regio, het Handvest voor de Slimme Stad van Wetenschappelijk Bureau GroenLinks en de gezondheidseffecten van het toekomstige 5G-netwerk.

Zie hier het verslag: https://youtu.be/ozHh9XOkAEs

Afscheid Ariane van Burg

Op 19 september nam Ariane van Burg afscheid als gemeenteraadslid, en traden Paul Baart en Henk Veneman aan als raadslid en fractievertegenwoordiger voor GroenLinks Apeldoorn in de gemeenteraad.